torsdag, april 07, 2005

Nu har min blog eksisteret i 1 år.


Et udsnit af pladesamlingen
Nu har min blog eksisteret i 1 år. Det er stadigvæk sjovt, interessant, overraskende, udviklende og spændende at lave den. Jeg startede ud, uden egentlig slagplan, og har det stadigvæk ikke. For jeg skriver kun om det, som jeg synes er sjovt. Jeg vil selvfølgelig gerne takke alle jer, som læser min blog og ikke mindst jer, der besøger den jævnligt.
Jeg har fået en del rigtig god og positiv respons fra det professionelle danske jazzmiljø. Det var et af mine små mål, at komme i kontakt med musikerne, og være med til at promovere den danske jazz på nettet. For udbuddet af danske jazzsider er ganske pauvert.
Siden er i løbet af det år blevet besøgt 7500 gange. Der findes dem som måske har min side under deres foretrukne, men der findes også rigtig mange som kommer ind på min side via Google. Ikke overraskende er det ordet MP3, som er nummer et på hitlisten over søgeordene.
En lille pudsig historie er den om Fini Høstrup. Jeg skrev kort efter min start, en anmeldelse af hans plade So gentle, og det er stadigvæk den eneste anmeldelse af den plade, der findes på nettet. Jeg har haft 70 besøg via Googlesøgninger alene p.g.a. den anmeldelse.
Da jeg skriver på dansk, er over 80% af mine besøg selvfølgelig danske, men der er da sneget sig lidt nordmænd og svenskere forbi, og en pæn sjat fra USA.
Jeg har efterhånden fået skrevet en del anmeldelser, de befinder sig som regel i den positive ende af skalaen. Dette skyldes primært, at det her er en fritidsinteresse, og hvis pladen er noget hø, jamen så gider jeg simpelthen ikke at bruge tid på den. Selvfølgelig kan der være nogen, som trænger til en fortjent opsang, men da jeg har arbejde, familie, hus etc. som der også skal bruges tid på, så prioriterer jeg altså at bruge min sparsomme tid foran skærmen på noget positivt.
Jeg håber fortsat på, at høre fra jer, hvis I har noget spændende at fortælle om jazzmusikken.

Ingen kommentarer: